A karizma és nyilvános beszéd

Tartalomjegyzék

Én most vajon karizmatikus előadó vagyok? Kiderül…

Sok helyen találkozom mostanában a karizma kifejezéssel, hogy az emberek karizmatikussá szeretnének válni a színpadon. És valljuk be jogos az igény, hiszen az ilyen embereket élmény nézni. Általában egy Steve Jobs képpel illusztrálják a vágyukat, amikor Steve Jobs az iPhone-t mutatta be és először feltartotta, vagy azzal amikor a Macbook Air-t vette ki a borítékból és azt tartotta a magasba, vagy amikor egy Apple számítógép van az ölében, ami az állát tartja. Szóval mindegyikben van valami tartás. 🙂 Ezzel kapcsolatban van egy jó és egy rossz hírem.

A rossz hírem az, hogy felsőbb helyről tudom, hogy a karizma nem tanulható. Pál Feri atyának borzasztóan tetszett a 2016-os Cicerók és Cicerínák konferencián az előadása, amely a karizmatikus előadásmódról “szólt”. Egy szép  csavarral kezdte az előadást, amely után eredetileg a közönség Steve Jobsként szeretett volna kisétálni a teremből. Pál Feri atya szerint a karizma nem tanulható és pont. Ennyi, nulla, semmi, zérus, zéró. 

Ez a gondolat 15 másodpercet vett igénybe a 30 perces előadásából és szinte sokkolta a közönséget.

A jó hírem viszont az, hogy folytatta a gondolatot és azt mondta, hogy a karizma önazonosságot jelent. Akkor karizmatikus valaki, ha olyan témáról beszél, amiben szívvel-lélekkel hisz. Amiről képes lelkesedéssel beszélni.

A lelkesedés angol megfelelője az ENTHUSIASM, amely a görög EN és THEOS szóból ered. Ennek a két szónak a jelentése a görögből átfordítva Istven szava, tehát ha valaki lelkes, aki egy felsőbbrendű energiát birtokol. Ha így beszélünk, az garantáltan magával ragadó lesz. Nyugodtan fejezzük ki a lelkesedésünket a színpadon a témánkkal kapcsolatban, így leszünk karizmatikusak.

A következő “Karizmatikus vagyok?” kérdést válaszoljátok meg az alapján, hogy lelkesek vagytok-e a téma iránt. Nyilván ahhoz, hogy a lelkesedés kiüljön az előadó beszédére, testbeszédére és hangjára, ahhoz az előadástechnikának is megfelelő szintűnek kell lennie. Ugyanakkor a tartalom a király.

Bejegyzés azonosiítószám: 2796

Céged magyar sikertörténetéből nemzetközi szenzációt szeretnél?

Mindig is úrrá lett rajtad a tettvágy, ha az export lehetősége merült fel vállalkozásodat illetően? Amennyiben szeretnél iránymutatást kapni az exportról, információt gyűjteni egy stratégiához, vagy szimplán új tudásra szert tenni, amely előmozdíthatja céged növekedését, látogass el az ExportON oldalára!

"A tartalom a király"

A médiában használt örökzöld mondás igaz: a tartalom a király

Ez az oldal a legjobb fogásokat hozza el neked, hogy a beszéded és a céged is szárnyaljon.