A karizma és nyilvános beszéd

Én most vajon karizmatikus előadó vagyok? Kiderül… Sok helyen találkozom mostanában a karizma kifejezéssel, hogy az emberek karizmatikussá szeretnének válni a színpadon. És valljuk be jogos az igény, hiszen az ilyen embereket élmény nézni. Általában egy Steve Jobs képpel illusztrálják a vágyukat, amikor Steve Jobs az iPhone-t mutatta be és először feltartotta, vagy azzal amikor a Macbook Air-t vette ki…

A hatásszünet ereje

Hatásszünet hatékonyan

A beszéd és a zene között rengeteg párhuzamot lehetne vonni. A számomra egyik legszebb közös pontjuk a csend ereje. Ahogy a zenében hangok és a csend elrendezése érzelmeket vált ki, ugyanígy a beszédekben is. Ezt hívjuk hatásszünetnek.    A csend ereje az előadás előtt Emlékszem, hogy a legelső egyetemi órám a Villamosságtan volt és egy fiatal tanár tanította, azthittük, hogy amikor sétált…

Történetmesélés

Történetmesélés bajnoki szinten is

A legtöbb előadónak a legnagyobb problémát a téma megtalálása jelenti. A jó téma a beszéd célját támogató üzenetből, ezt emlékezetessé tevő történetmesélésből és az egyéb, üzenetet támogató, gondolatokból áll. Ha jól csináljuk, akkor a fenti három szépen összeolvad és az egyik hallatán eszünkbe jut a másik kettő.  A történetmesélés ezek közül azonban mégis az, ami leginkább megmarad. A legjobb kerettörténetek a…