gomba

Hosszú vagy rövid egy bajnoki beszéd legelőször?

Tartalomjegyzék

A 2014-es Világbajnokságon volt szerencsém több Nyilvános Beszéd Világbajnokkal is beszélgetni. Mark Brown volt az egyikük (World Champion of Public Speaking 1995), aki professzionális motivációs beszélő és fiatalkorúaknak segít iskolákban, hogy rátaláljanak a saját útjukra, mondott egy számomra nagyon hasznos gondolatot. 

Érdemes tudni, hogy kutatások alapján 10 percig vagyunk képesek radikális változtatás nélkül elnyerni a közönség figyelmét. Ha megnézünk egy Apple bejelentést, akkor kb. 10 percenként váltás van a színpadon. Vagy az előadó személye, vagy a beszéd tárgya, vagy a tartalom jellege (előbeszéd–»video, élőbeszéd–»termékbemutató) cserélődik. Ezzel képesek újabb 10 percre megnyerni a közönség figyelmét. 

Mark szerint ez mellett egy jó 7 perces beszéd nem úgy születik, hogy van egy 10-15 perces anyagom, amit megnyirbálok, hanem úgy, hogy van egy ütős 3 perces beszédem és mélységet töltök bele a történetek kibontásával és az üzenet alátámasztásával. Szerinte, ami 3 percben nem ütős, az 7, 10 vagy 90 percben sem lesz az.

Legyen egy erős üzenetetek, amit szeretnétek, hogy a közönség elvigyen haza magával és ehhez erős alátámasztó történet(ek). Minél rövidebb formában működőképes a beszéd, annál jobb.

Bejegyzés azonosiítószám: 2792

Céged magyar sikertörténetéből nemzetközi szenzációt szeretnél?

Mindig is úrrá lett rajtad a tettvágy, ha az export lehetősége merült fel vállalkozásodat illetően? Amennyiben szeretnél iránymutatást kapni az exportról, információt gyűjteni egy stratégiához, vagy szimplán új tudásra szert tenni, amely előmozdíthatja céged növekedését, látogass el az ExportON oldalára!

"A tartalom a király"

A médiában használt örökzöld mondás igaz: a tartalom a király

Ez az oldal a legjobb fogásokat hozza el neked, hogy a beszéded és a céged is szárnyaljon.